پلیمر سوپر جاذب آب SAP

نام های دیگر:پلیمرنمک اکریلیک اسید ،پلیمر اکریلات سدیم

تهیه : سوپر پلیمر جاذب آب از خنثی سازی آکریلیک اسید با بازها و سپس پلیمریزاسیون و خشک کردن آن ایجاد میگردد و بسته به نوع مصرف دانه بندی (کریستالی یا پودری )تعیین و بسته بندی میگردد .

کاربرد :سوپرپلیمر جاذب همانطوریکه از نام آن پیداست به منظور جذب آب و رطوبت مورد استفاده قرار می گیرد و توانایی جذب رطوبت تا  حدود 400 برابر وزن خود را داراست و چون این مواد عاری از هر گونه مواد سمی برای انسان است مصرف گسترده ای در تولید  پوشک بچه و بزرگسالان ، نوار بهداشتی ، پد های جاذب آب و خون آبه و …. دارد .

استفاده این ماده در پوشک و نوار بهداشتی باعث جذب سریع مایعات گردیده و در نازک تر شدن و کارایی پوشک و نوار بهداشتی بسیار موثر است . همچنین استفاده SAP در پد های جاذب آب و خون آبه باعث جذب سریع خون آبه و رطوبت موجود در بسته بندی گوشت گردیده و باعث طول عمر بیشتر گوشت میگردد .

از سایر مصارف SAP میتوان به استفاده آن در کشاورزی توجه نمود . با توجه به کاهش نزولات آسمانی و بحران کم آبی در سالهای اخیر استفاده بهینه از منابع آب از اهم برنامه های اقتصادی کشور می باشد .  با استفاده از پلیمرسوپرجاذب می توان تا 70 درصد در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی کرد . از آنجا که در کشاورزی و باغداری از SAP  در زیر خاک و نزدیک ریشه استفاده میگردد با یک بار آبیاری SAP  مقدار قابل توجهی از آب را خود ذخیره مینماید و به مروراین آب ذخیره شده را به ریشه برمیگرداند پس هم در تعداد آبیاری صرفه جویی میشود و هم از تبخیر سطحی آب جلوگیری میکند .

 

 

ایمیل

قابل خواندن نیست؟ تغییر متن. captcha txt
0

شروع به تایپ کنید و برای جستجو Enter را فشار دهید